we gaan lekker verder - Reisverslag uit Monthey, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu we gaan lekker verder - Reisverslag uit Monthey, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu

we gaan lekker verder

Door: lucia

Blijf op de hoogte en volg lucia, ronald en flloor

24 Juni 2013 | Zwitserland, Monthey

Hallo allemaal
we hebben Lausanne alweer een heel eind achter ons gelaten, een prachtige stad, maar wat een hoogteverschillen. Het was er ook weer bloedheet, maar we hebben eindelijk voor alle 5 de kleinkinderen een houten zwitserse koe gevonden. Voor Sofietje een kalfje natuurlijk. Verder wil ik even melden dat echt iedereen hier een step heeft. opa's oma's en kleintjes vanaf 2 jaar zo'n beetje. Echt heel leuk om te zien. Verder is Zwitserland onwijs duur. Enkele voorbeelden: zak chips 4.40, stokbrood 3.30, bolletje ijs 4.00. Dus dat is niet leuk meer. Bordje patat 16.50 enz enz. Maar goed, het enige wat hier niet duur is, is parkeren: 1.00 voor 2 uur. Dus dat is dan weer mooi, maar je hebt er zo weinig aan. Het lopen gaat fantastisch. Langs het meer van Geneve was alles vlak en ook nu naar Martigny is het nog vlak. 'S morgens hebben we wat in Lausanne bekeken en een stempeltje gehaald in de kathedraal , maar Floor vond de stad blijkbaar niet bijzonder interessant. Dus weer terug naar de camping en ben ik 's middags maar weer gaan lopen. We hadden van de camping een openbaar vervoerkaart gekregen, dus ik ben maar zover gelopen als ik kon, dat scheelt morgen weer een stuk. Ik ben tot Lutry gekomen. Oughy vond ik het mooiste. Het is erg gezellig en levendig langs het meer, met zwemmers, zeilers en BBQ ers. Ronald ziet overal zeearenden, dus volgende keer gaar er een vogelwijzer mee. Vanaf morgen zal het terrein heel anders worden. En zal het klimmen met serieuze bergen beginnen. Ook hopelijk met beter weer. We lopen in de stromende regen, komt echt met bakken tegelijk uit de lucht. Het is vandaag nog niet droog geweest. Hoe we vanavond een natte tent op moeten zetten blijft nog even een vraag. We gaan nu verder langs de Rhone naar Saint Maurice. Misschien mogen we in het klooster slapen. Maar goed, als het allemaal heel erg nat en koud is vanavond en morgen regent het nog, dan gaan we morgen terug naar huis. We zijn toch al erg ver opgeschoten vinden we zelf. Floor heeft gisteren weer een eind zelf mee gelopen langs het Rhone kanaal. Lekker in en uit het water dan is ze in haar element. Ronalds verjaardag is ook wandelend verlopen. Er stond veel wind langs het meer van Geneve. Bij de Mac in Montreux koffie gedronken. Wat een grandeur zeg die plaatsen. Als ik de staatsloterij nog eens win laat ik me in zo'n hotel verwennen. Nou mensen, bedankt voor het meeleven en tot gauw weer hoop ik groetjes van ons

• 24 Juni 2013 - 13:54

Katja & Koos! :

Leuke berichten hoor! Ja, die Zwitsers weten van prijzen... En heeft Ronald nog een leuke verjaardag gehad! Misschien 'n mooi klokje, je bent er nu tóch? :) :)
    Véél wandel plezier verder en tot laterrrrr groeten Katja & Koos!

• 24 Juni 2013 - 21:09

Ellen En Jan:

Hoi jarige Job en vriendin...

Vanuit een koud en regenachtig Nederland....hartelijk gefeliciteerd !!!!!
    Wij hebben al een warme koffie op je genomen hoor.
    Wij wensen jullie nog een mooie week, geniet ervan.

Hartelijke groetjes,
    Jan en Ellen.

• 25 Juni 2013 - 13:20

Agnes:

Heeeeeee jongens bedankt voor die leuke verjaardags kaart, mooie voetjes hebben jullie nog zeg na al die kilometers hahahahahaha. Hopelijk hebben jullie Ronald zijn verjaardag ook uitgebreid kunnen vieren.
    Heel veel wandelplezier nog doei doei.

lucia, ronald en flloor

wij zijn twee ex Santiago pelgrims en nu sinds een aantal jaar in stukjes en beetjes op weg naar Rome. Door de verhuizing en het daarbij horende geklus plus een aantal ziekenhuisopnames is er de laatste twee jaar niets meer van gekomen. Maar nu is het weer zo ver en we staan te trappelen om weer op weg te gaan. We zijn inmiddels tot Zwingen in Zwitserland gekomen en gaan daar 13 of 14 juni starten. Wij hebben een prachtige site die beheerd wordt door Ton en Inge Als we terug zijn zullen we alles bij hun afleveren, zodat zij het weer mooi kunnen plaatsen. Het is anders lastig voor ons om steeds alles goed door te sturen. Ben al blij dat dit gelukt is. Dit is dus een tijdelijk verslag wat we zelf bij houden en tzt zal het aangepast en opgeleukt bijgevoegd worden op onze site. www.lucia-en-ronald.nl/‎. dus tot dan moeten we ons hiermee tevreden stellen maar dit is ook heel leuk

Actief sinds 16 Mei 2013