Weer terug in zwitserland - Reisverslag uit Sainte Croix, Trinidad en Tobago van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu Weer terug in zwitserland - Reisverslag uit Sainte Croix, Trinidad en Tobago van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu

Weer terug in zwitserland

Door: lucia

Blijf op de hoogte en volg lucia, ronald en flloor

19 Juni 2013 | Trinidad en Tobago, Sainte Croix

Hallo allemaal
Even een update,
We hebben de kar definitief afgeschreven hij is nu ook gedemonteerd en ligt in de auto. Het terrein is van dien aard dat het onmogelijk is om met die kar te rijden. Maar wat dan. We hebben zelfs overwogen om naar huis te gaan. Floor is niet happy, het is extreem heet, dat zeggen de locals ook.
Maar goed, we hebben de manier nu denk ik gevonden. We lopen om beurten en dus alleen. Heeft ook wel wat en we waren dat op de tocht naar Santiago ook zo gewend. We volgen exact de route en maken nu veel kilometers. Na 2 dagen Frankrijk, Le locle tot Pontarlier (waar het heerlijk goedkoop is vergeleken bij Zwitserland!!) zijn we nu 6 km over de grens weer in Zwitserland. Het landschap is prachtig en je komt onderweg echt niemand tegen. We spreken steeds een punt af waar we weer op elkaar wachten. De een loopt en de ander rijdt met Floor in de auto. Dat was gisteren nog wel even lastig aangezien we maar 1 kaart hebben en wel 2 mobieltjes maar die doen het dus niet. Ronald was dus op een andere plek een rivier overgestoken dan waar ik op hem zat te wachten. Na een paar uur weet je gewoon dit is niet goed. hij was dus te ver doorgelopen en een hele steile klim moeten maken het dal uit.
Vandaag hebben we kopietjes van de kaart gemaakt en de punten alle twee goed aangegeven. Ik zou vandaag op een lunch genoot worden in Les Fourges en ik was er ook snel, maar geen Ronald. Ik zat lekker onder een grote boom te wachten. tot ik na een poos weer dacht dit klopt niet. Ik wilde net weer verder gaan lopen toen hij langs kwam rijden. Hij had onder een boom 50 meter verder zitten wachten en vertrouwde het ook niet en ging mij zoeken. De mobieltjes waren opgeladen maar nu hadden we weer geen netwerkbereik. Zo is het altijd wat. Maar we zijn wel happy op de manier zoals het nu gaat. Het gaat heel snel zo. alles wordt gelopen en dat geeft mij nu weer een goed gevoel.
We hopen maar op een flink onweer vanavond want het moet een beetje afkoelen. We zitten nu op het zogenaamde balkon van de jura en je kunt heel ver kijken over de vallei van Neuchatel en het meer. Wat een grote vlakte zeg. Dat had een stuk makkelijker gelopen zo plat. maar goed, dit is erg mooi en we zitten nu op de Via Francigena wat zo snel mogelijk de bedoeling was. Het was wel even schrikken toen we vanochtend Pontarlier verlieten: wel 20 pelgrims, In file lopen hadden we ook geen zin in maar we hebben niemand meer gezien.
We zien trouwens bijna helemaal geen mensen op de wandelroute. Wat je wel overal tegenkomt, ook op het stilste bospaadje zijn palen en prullenbakken met hondenpoepzakjes. We hebben ze in diverse kleuren, geel, rood, grijs, en groen.
Wat ons wel een goed idee lijkt. is als er iemand is die als kwartiermaker mee wil op reis. Hij of zij neemt de bagage mee onderweg en zet de tent op en breekt hem af. Als iemand zich geroepen voelt je kunt je melden. want zo zonder bagage lopen is heeeeeeeeeeerrrrrrlijk
nou groetjes en tot wie weet waar
het kaartje geeft Sainte Croix op Reunion aan; ook leuk maar daar zitten we echt niet
doei

• 19 Juni 2013 - 18:58

Rita:

Blij voor floor dat hij niet meer hoeft,jullie verder sucses geniet er van

• 19 Juni 2013 - 21:32

Agnes:

Voor Floortje is dit de beste oplossing, want voor zo'n harige hond met zere voetjes is het geen doen met die hitte.
    Ben blij voor jullie dat jullie op deze manier lekker kilometers kunnen maken.
    Heel veel succes.

lucia, ronald en flloor

wij zijn twee ex Santiago pelgrims en nu sinds een aantal jaar in stukjes en beetjes op weg naar Rome. Door de verhuizing en het daarbij horende geklus plus een aantal ziekenhuisopnames is er de laatste twee jaar niets meer van gekomen. Maar nu is het weer zo ver en we staan te trappelen om weer op weg te gaan. We zijn inmiddels tot Zwingen in Zwitserland gekomen en gaan daar 13 of 14 juni starten. Wij hebben een prachtige site die beheerd wordt door Ton en Inge Als we terug zijn zullen we alles bij hun afleveren, zodat zij het weer mooi kunnen plaatsen. Het is anders lastig voor ons om steeds alles goed door te sturen. Ben al blij dat dit gelukt is. Dit is dus een tijdelijk verslag wat we zelf bij houden en tzt zal het aangepast en opgeleukt bijgevoegd worden op onze site. www.lucia-en-ronald.nl/‎. dus tot dan moeten we ons hiermee tevreden stellen maar dit is ook heel leuk

Actief sinds 16 Mei 2013