Floor met hoge hakken - Reisverslag uit Renan, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu Floor met hoge hakken - Reisverslag uit Renan, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu

Floor met hoge hakken

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg lucia, ronald en flloor

17 Juni 2013 | Zwitserland, Renan

Vandaag hebben we een rustdag ingelast. Bovendien is het hier meer dan 30 graden en dat is voor ons veel te warm! We hebben met de auto twee steden aangedaan en daarbij zoveel als mogelijk de wandelroute gevolgd. Prachtig is die Jura. De steden waren La Chaux de Fonds en Le Locle, beiden bekend vanwege de beroemde zwiterse horloges. Alle bekende fabrieken zijn daar aanwezig: Cartier, Swiss dit en dat en nog meer van dat soort dingen. Stedeschoon is er echter niet veel.
Zonder dat we het wisten had Lucia hetzelfde idee: namelijk leer kopen en schoentjes maken. In La Chaux de fonds kwamen we al snel een winkel van leer tegen, die ons een aantal vellen leer sleet en wat veters. Toen naar de bouwmarkt voor een gaatjestang en een goede schaar. Dat is toch wel de voorzienigheid van Jacobus of Petrus. Je zit in nood hebt leer nodig, en na nog geen 10 minuten vind je een schoenmaker die leer verkoopt. De rest van de reis zijn we zoiets niet meer tegengekomen.
Verder zijn de veters van Ronald z 'n terugrij schoenen de elastiekjes en stoppertjes uit mijn jas, de elastiekjes en stoppertjes uit Ronald 's slaapzak en de leren veters van onze kettingsleutels erin verwerkt.
Intussen is Lucia er vanmiddag in geslaagd om 4 leuke schoentjes voor Floor te maken. Alleen de hoge hakken ontbreken. Ze staan geweldig en ze komt hier nu net parmantig het Internetlokaal binnen stappen. Hopelijk kunnen we nu weer voort met onze tocht.
Gisteren hebben we hier in het restaurant gegeten en tussendoor nog een korte onweersbui over ons heen gehad.
We hadden tussen de middag ook al in St. Imier gegeten, bij de italiaan. Een perfecte pizza en een hele goeie spaghetti carbonara. Om de vingers bij op te likken.
Hier hebben we ons tegoed gedaan aan roastbeef (dat bleek koude rosbief, maar wel heel erg lekker) en ik heb me vergrepen aan een paardensteak. En die was toch lekker.....
Kortom, zorgen hoeven jullie niet te maken. alles gaat anders dan gepland, maar dat is voor ons nu juist het leuke.
Alleen fotos op deze site zetten, dat is net iets te veel van het goede.

Gruss aus der Schweiz of bonjour de la Suisse, het is een mengelmoes van duits en frans hier.

• 17 Juni 2013 - 21:55

Agnes:

Nou gelukkig, het probleem met Floor haar voetjes is hierbij hopelijk opgelost.
    Goeie reis verder.

• 18 Juni 2013 - 00:29

Karen Lenders:

lieve lucia, ronald en floor,
    wat goed om te horen dat het nu weer goed gaat met floor ik denk dat ze deze tocht niet snel zal gaan vergeten ik denk jullie trouwens ook niet.
    Je moet een leuke foto maken van floor met haar nieuwe schoenen!!
    veel plezier nog verder en we lezen jullie verslagen wel weer verder.
    karen

lucia, ronald en flloor

wij zijn twee ex Santiago pelgrims en nu sinds een aantal jaar in stukjes en beetjes op weg naar Rome. Door de verhuizing en het daarbij horende geklus plus een aantal ziekenhuisopnames is er de laatste twee jaar niets meer van gekomen. Maar nu is het weer zo ver en we staan te trappelen om weer op weg te gaan. We zijn inmiddels tot Zwingen in Zwitserland gekomen en gaan daar 13 of 14 juni starten. Wij hebben een prachtige site die beheerd wordt door Ton en Inge Als we terug zijn zullen we alles bij hun afleveren, zodat zij het weer mooi kunnen plaatsen. Het is anders lastig voor ons om steeds alles goed door te sturen. Ben al blij dat dit gelukt is. Dit is dus een tijdelijk verslag wat we zelf bij houden en tzt zal het aangepast en opgeleukt bijgevoegd worden op onze site. www.lucia-en-ronald.nl/‎. dus tot dan moeten we ons hiermee tevreden stellen maar dit is ook heel leuk

Actief sinds 16 Mei 2013