het is gelukt - Reisverslag uit Monthey, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu het is gelukt - Reisverslag uit Monthey, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu

het is gelukt

Door: lucia en ronald

Blijf op de hoogte en volg lucia, ronald en flloor

28 Juni 2013 | Zwitserland, Monthey

Hallo allemaal,

Na een hele koude nacht waarin Ronald een heel nieuw concept heeft ontdekt nl het duo snurken met de engelse buurman werden we wakker in een bevroren tent. Alles zat onder het ijs. Het was dus heel snel inpakken en nog gauw een omeletje bakken en toen was het zover. We gingen eraan beginnen. We hadden al wel lange broeken en truien aan maar wat we nog extra bij ons hadden zat in een tas om boven op de berg aan te doen.
We zijn naar Bourg St. Pierre gereden en daar op de bus gestapt. een prachtige rit. Boven in de refugio Grand San Bernard hebben we ons stempeltje gehaald en er wat rond gekeken . Dit wordt het startpunt volgend jaar. Het zag er allemaal goed verzorgd en lekker warm uit. Mooi kerkje, maaaaaaaar Floor was er weer niet welkom. Altijd hebben daar de Sint Bernard honden gezeten maar nu dat die in Martigny zitten mogen er geen honden meer in. Ik heb nog nergens meegemaakt dat er bij de geestelijkheid honden welkom zijn. Misschien als we in Italië zijn er de invloed van St Fransiscus meer voelbaar wordt. Maar goed, we hebben ons verder aangekleed 2 lange pyamafleece broeken 2 fleece truien t-shirts overhemd en jas plus poncho. Het was er erg koud. Het meer daar boven was geheel bevroren.
De tocht naar boven werd aangegeven als een wandeling van 4.5 uur. Naar beneden slechts 2.5. uur. Geen probleem dus. Maar goed de eerste wegwijzer was al niet te vinden. Alles was nog onder de sneeuw. We hebben steeds geprobeerd om over de sneeuw te komen. Om van sneeuwpaal naar sneeuwpaal te lopen maar sommige stukken waren al aan het smelten en dan moest je van de rotsen op de sneeuw springen, spring je mis dan val je meters naar beneden. Te gevaarlijk dus. We zijn verschillende keren terug naar de weg geklommen. en toen maar een stukje weg gaan lopen tot we wat meer pad konden ontdekken. Floor had de dag van haar leven , heerlijk vond ze de sneeuw. We hebben veel omtrekkende bewegingen moeten maken , veel moeten zoeken naar de beste en veiligste route en naar wegwijzers. We hebben er schrik niet 6 uur over gedaan. Toen had Ronald z'n heup het ook wel helemaal gehad.
Moe maar tevreden zijn we weer bij de auto gearriveerd. Het was een prachtige dag de hele dag stralend blauwe luchten, schitterende bergen met enorm veel sneeuw. Bij de auto was het nog steeds maar 11 graden, omdat we geen zin hadden in nog een hele koude diepvries nacht zijn we meteen naar beneden gereden en aan de terugweg begonnen. In Villeneuve , onze kleddernatte ontdooide tent opgezet, die er met zijn gespalkte stokken heel gek uit zag. Daarna op de boulevard in een strandtentje een pizzaatje gegeten. (16 en 22 euro) en toen naar bed helemaal uitgeteld. Maar we hebben het volbracht. Naar boven zullen we maar eerlijk toegeven was ons nooit gelukt. Te lang, te steil, en onmogelijk om de wegwijzers te vinden. Als je hoog staat kun je naar beneden kijkend nog proberen te ontdekken waar het pad zou lopen maar andersom is dat onmogelijk. Morgen naar huis.

• 28 Juni 2013 - 13:55

Piet En Antje:

Lucia, Ronald en Floor,
    Wat een avonturen en wat een weer! En wij maar denken dat wij het koud hebben met 13 graden! Ik moet zeggen dat deze alternatieve pelgrimage er door jullie verhalen toch uitzag als een "gewone" pelgrimage. Ook afzien, ontmoeten, dingen die net gebeuren om andere zaken te voorkomen; wij hebben ervan genoten jullie te mogen volgen. En nog steeds klopt het spreekwoord: No pain no glory! Een goede terugreis gewenst.
    Lieve groeten van Piet en Antje

• 28 Juni 2013 - 13:55

Agnes:

Toen ik zag staan,' het is gelukt' dacht ik yeeeeeee foto's maar helaas daar moet ik nog even op wachten.
    Het is wel weer een avontuurlijk verslag, dat tot de verbeelding spreekt. Zie in gedachten jullie lopen als Michelain mannetjes met al die kleren aan. Kan me wel voorstellen dat Floor het naar haar zin had, dit kan ze beter hebben dan zulk heet weer.
    Nou ik wens jullie goede reis naar huis, en dan zie ik graag de foto's tegemoed.
    Bedankt dat jullie me zo leuk op de hoogte hebben gehouden.

lucia, ronald en flloor

wij zijn twee ex Santiago pelgrims en nu sinds een aantal jaar in stukjes en beetjes op weg naar Rome. Door de verhuizing en het daarbij horende geklus plus een aantal ziekenhuisopnames is er de laatste twee jaar niets meer van gekomen. Maar nu is het weer zo ver en we staan te trappelen om weer op weg te gaan. We zijn inmiddels tot Zwingen in Zwitserland gekomen en gaan daar 13 of 14 juni starten. Wij hebben een prachtige site die beheerd wordt door Ton en Inge Als we terug zijn zullen we alles bij hun afleveren, zodat zij het weer mooi kunnen plaatsen. Het is anders lastig voor ons om steeds alles goed door te sturen. Ben al blij dat dit gelukt is. Dit is dus een tijdelijk verslag wat we zelf bij houden en tzt zal het aangepast en opgeleukt bijgevoegd worden op onze site. www.lucia-en-ronald.nl/‎. dus tot dan moeten we ons hiermee tevreden stellen maar dit is ook heel leuk

Actief sinds 16 Mei 2013