we zijn er bijna - Reisverslag uit Monthey, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu we zijn er bijna - Reisverslag uit Monthey, Zwitserland van lucia, ronald en flloor amende goossens - WaarBenJij.nu

we zijn er bijna

Door: lucia

Blijf op de hoogte en volg lucia, ronald en flloor

25 Juni 2013 | Zwitserland, Monthey

Hallo allemaal
Nou het klimmen is begonnen hoor en hoe.Het was een onverantwoorde etappe mijn eerste dan om in je eentje te doen. Een kar maar ook een zware rugzak was geen optie geweest hoor. maar goed. Nog even een stukje terug. Gisteren dus in de plensende regen gelopen maar ik vind dat altijd wel wat gezelligs hebben. Zo lekker ingepakt in je jas blijf je lekker droog. Maar goed, de rest niet want ik dreef. We hadden weer enige problemen om elkaar te vinden. Ik ben in Aigle gestart, omdat de camping niet op de route lag. Maar goed, ik bleek dus niet langs de Rhone te lopen maar langs een of ander kanaal, Ronald stond mij op te wachten bij een brug. Toevallig kijkt hij een keer de andere kant op en ziet in de verte iets blauw s voorbij schuiven en hij er dus achteraan. Zo zie je maar Jacobus of moeten we nu van Petrus spreken helpt ons nog steeds. Ronalds etappe was natuurlijk droog want hij houdt niet van regen. Na de lunch was het mijn beurt weer en ja hoor, het regent weer. Maar goed, we waren enorm opgeschoten. In Saint Maurice nog een stempeltje gehaald en Ronald kon aan zijn tweede etappe in het droge gaan beginnen. We moesten toen nog de laatste 8 kilometer van de etappe van vandaag, die 40.8 kilometer was. En dat is ons net even te ver. Met de auto gedaan omdat we een camping moesten hebben. We hebben hem in Martigny gezet. Aan de route dus erg makkelijk. We stonden er nog geen half uur en de wind die toch al behoorlijk was sloeg toe en alle stokken van de tent en de luifel gebroken.
Dus dat was de tent. maar we moesten toch slapen . Naomi, ik heb met jouw tape de zaak aan elkaar gekregen. Vanochtend was het weer heerlijk weer en zijn we dus gaan klimmen. Het was toch wel een aanslag op Ronalds heup. We zijn nog 24 kilometer van de top en dus van Italie verwijderd. Het plan is nu als volgt: we gaan met de bus naar boven en lopen naar beneden. We zitten nu in Champex-Lac , en willen er eigenlijk morgen klaar mee zijn. Het is hier zoveel kouder dat we niet genoeg kleren bij ons hebben. en 1600 meter naar beneden lopen gaat beter als klimmen voor ons op dit moment. Floor gaat op schoenen mee tot Bourg Saint Pierre en dan zien we wel wat we doen. Verder, om en om weer, of zoiets. Ligt ook aan het weer ze verwachten slecht weer hier. Dus jullie horen het nog wel.
Maar wat is het hier ongelooflijk mooi en wat heb ik van de bloemen genoten zoveel soorten ik zal jullie niet met namen vervelen, wel nog een leuk Zwitsers eigenaardigheidje ze hebben allemaal de Zwitserse vlag uit. En op ieder artikel dat je koopt tot het kleinste suikerzakje staat dat het een echt Zwitsers product betreft. Vanavond staan we op een klein campingkje op de mooiste plek op aarde aan een heel hoog meer. Het is er alleen maar 5 graden en we zijn zojuist door 60 engelse wandelaars ingesloten die rondom ons eerst zo rustige plekje staan. Floor vind er niets aan, iedere dag een andere plek en dan nu weer zoveel mensen. Ze heeft er nu genoeg van en blaft tegen iedereen.
Groetjes en wellicht tot morgen

• 25 Juni 2013 - 21:01

Agnes:

He heerlijk alweer een verslag, leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ben wel blij dat het niet van die drama verhalen zijn zoals bij de vorige pelgrimstocht, en dat nu alles beter verloopt.
    Succes met de afdaling, smeer je kuiten maar goed in, en nog veel plezier.

• 27 Juni 2013 - 20:02

Agnes:

Even een waarschuwing.....LET GOED OP MET VOORAL LOSLOPENDE HONDEN I.V.M. HONDSDOLHEID in Spanje gesignaleerd maar zal me niets verbazen als ook in andere land dit de kop op steekt.
    Er ligt hier in het AMC een man met hondsdolheid. Dus oppassen!!!!!

lucia, ronald en flloor

wij zijn twee ex Santiago pelgrims en nu sinds een aantal jaar in stukjes en beetjes op weg naar Rome. Door de verhuizing en het daarbij horende geklus plus een aantal ziekenhuisopnames is er de laatste twee jaar niets meer van gekomen. Maar nu is het weer zo ver en we staan te trappelen om weer op weg te gaan. We zijn inmiddels tot Zwingen in Zwitserland gekomen en gaan daar 13 of 14 juni starten. Wij hebben een prachtige site die beheerd wordt door Ton en Inge Als we terug zijn zullen we alles bij hun afleveren, zodat zij het weer mooi kunnen plaatsen. Het is anders lastig voor ons om steeds alles goed door te sturen. Ben al blij dat dit gelukt is. Dit is dus een tijdelijk verslag wat we zelf bij houden en tzt zal het aangepast en opgeleukt bijgevoegd worden op onze site. www.lucia-en-ronald.nl/‎. dus tot dan moeten we ons hiermee tevreden stellen maar dit is ook heel leuk

Actief sinds 16 Mei 2013